Acasă Auto Schimb Distribuție: Când Merită să Schimbi Distribuția?

Schimb Distribuție: Când Merită să Schimbi Distribuția?

586
0
cand-merita-sa-schimbi-distributia

Distribuția este una dintre cele mai importante componente ale unui autovehicul. Aceasta sincronizează deschiderea supapelor de evacuare și admisie și contribuie la realizarea schimbului de gaze din cilindri. Pe scurt, se ocupă de respectarea timpilor de ardere ai motorului.

Există mai multe piese care puse la un loc formează ceea ce numim “kit-ul de distribuție”:

  • Cureaua de distribuție;
  • Rola întinzătoare;
  • Rola de ghidare;
  • Pompa de apă.

Când trebuie schimbată distribuția?

La fel ca schimbul de ulei, al filtrelor sau al altor componente tehnice ale mașinii, și distribuția necesită înlocuire la un anumit număr de kilometri. Kit-ul de distribuție se schimbă periodic, în funcție de recomandările producătorului sau preventiv.

Cele mai multe recomandări ale specialiștilor pentru schimbarea kit-ului de distribuție sunt la aproximativ 60.000 km sau o perioadă maximă de 5 ani.

Intervalul la care se schimbă distribuția poate diferi  însă, în funcție de ce tip de distribuție ai. Distribuție pe lanț sau pe curea.

  1. Distribuția pe lanț se schimbă în funcție de specificațiile producătorului, dar și în cazul în care încep să se audă sunete ciudate venite dinspre capacul distribuției. Nu trebuie să trecem cu vederea dacă aceste sunete încep să apară. Înseamnă că întinzătorul și zalele lanțului au suferit o întindere maximă, putând să cedeze oricând.
  2. Distribuția pe curea prezintă și o altă mare componentă, pompa de apă. Aceasta este angrenată de cureaua de distribuție, fiind necesar și schimbul acesteia odată cu schimbarea curelei.

Semnele care ne arată că trebuie înlocuită urgent cureaua de distribuție

Nu trebuie să fim nepăsători atunci cand vine vorba de cureaua de distribuție. Ca șoferi, trebuie să știm câteva aspecte tehnice despre mașina pe care o conducem. Cunoașterea a câtorva semne prin care ne putem da seama că trebuie să înlocuim cureaua de distribuție, ne pot fi de mare ajutor și ne pot feri de apariția problemelor mai grave ale motorului.

  1. Motorul nu mai pornește deloc – cureaua probabil deja s-a rupt, încerci din greu să pornești motorul, dar nu reușești. În cazul în care cureaua se rupe in timpul mersului, trebuie sa oprești urgent pe marginea drumului, singura cale de a mai deplasa mașina fiind numai cu ajutorul unei autoplatforme.
  2. Sunete ieșite din comun venite din zona motorului – dacă apar probleme la curea, posibil vei auzi sunete ciudate provenite din zona acestuia.
  3. Martorul de bord de la motor se aprinde – când acest martor se aprinde pot exista o multitudine de probleme. Nu strică să oprești și să verifici cum se prezintă distribuția.
  4. Motorul nu mai funcționează corespunzător – în momentul în care cureaua de distributie devine prea uzată, poate apărea o alunecare și poate să sară peste câțiva dinți. Astfel, acea sincronizare a elementelor responsabile de admisie și evacuare poate să dispară.
  5. Cureaua distribuției este uzată – la mașinile cu distribuție pe curea aceasta este din cauciuc. În timp cauciucul îmbătrânește. Verifică textura curelei, să nu aibă crăpături.

Ce se întâmplă când se rupe cureaua de distribuție?

Fiind o piesă foarte importantă, cureaua de distribuție nu trebuie niciodată neglijată. Ruperea acesteia poate cauza daune motorului.

Unele dintre consecințele ruperii curelei de distribuție se enumeră prin supape îndoite, chiuloasă lovită sau crăpată și pistoane sparte.

Așadar, trebuie să fim foarte precauți, având grijă să schimbăm la timp distribuția, deoarece putem preveni defectele majore și mult mai costisitoare ale motorului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.