Acasă Auto Top 7 cele mai fiabile motoare diesel

Top 7 cele mai fiabile motoare diesel

2800
0
top-7-cele-mai-fiabile-motoare-diesel

Motoarele diesel sunt printre cele mai populare motoare din lume, deoarece acestea oferă o putere aproximativ egală cu motoarele pe benzină, iar cuplul mare este obținut la o turație mai scăzută, acest lucru făcându-le să consume mult mai puțin combustibil decât un motor pe benzină.

Mașinile cu motoare diesel tind să coste mai mult față de mașinile cu motoare pe benzină datorită faptului că sunt mai economice.

La achiziția unei mașini noi întrebarea “ce motor să aleg? Diesel sau benzină?” este una foarte importantă și poate depinde de mulți factori, dar îți voi răspunde la această întrebare în alt articol.

De-a lungul timpului au fost fabricate numeroase motoare fiabile, în special cele de litraj mare. Au fost tot tipul de motorizări făcute foarte bine și care rezistau milioane de kilometri.

În acest articol am ales să vă prezint șapte dintre cele mai lăudate motoare diesel, dar înainte de toate este important să știi dacă un motor diesel este alegerea potrivită pentru tine. În acest sens îți prezentăm articolul nostru cu diferențele dintre motoarele diesel și pe benzină.

1.    Volkswagen – 1.9 TDI PD (2001-2009)

1.9 TDI a fost unul dintre cele mai fiabile motoare pe care le-au folosit românii pe o mașină.  Acest motor a fost opera lui Ferdinand Piech, fiind foarte fiabil datorită sistemului de injecție pompă-injector sau pumpe-duse.

Acest sistem de injecție aducea un mare avantaj, o economie remarcabilă de combustibil. Însă, era zgomotos, iar la partea de poluare, începând din anul 2007, odată cu înăsprirea normelor de emisii sistemul pumpe-duse nu mai permitea respectarea noilor standarde. Volkswagen a înlocuit cu acel an motorul 1.9 TDI cu un nou motor common rail.

Motorul de 1.9 TDI PD a fost utilizat pe multe modele ale mărcilor:

  • Volkswagen;
  • Seat;
  • Audi;
  • Skoda.

Acest motor a fost disponibil în variante de putere de 101, 105, 116, 131 și 150 CP.

2.    Mercedes OM 651 sau 2.2 CDI (2008-2019)

A fost unul dintre cele mai vândute motoare diesel din lume. Acest motor a fost pus pe majoritatea limuzinelor de la Mercedes, inclusiv:

  • C-Class;
  • E-Class;
  • GLC;
  • GLK;
  • ML;
  • GLE.

Motorul avea o cilindree de 2.2 litri și era disponibil în variante cu 136, 170 sau 204 CP. Multe exemplare au ajuns fără probleme la 1 milion de kilometri, făcând o mulțime de proprietari mândri de mașina lor.

3.    Renault 1.5 dCi (1995 – prezent)

Este un motor foarte longeviv, rezistând peste 25 de ani în piață. Nu este popular doar la noi în țară, numeroase mărci precum Dacia, Renault, Nissan și modelele compacte de la Mercedes folosindu-l încă și astăzi. Familia de motoare turbo diesel K9K este rezultatul dezvoltării comune a alianței Renault-Nissan.

Designul acestui motor este fiabil și testat de ani de zile. Acesta are un bloc de cilindri din fontă, cap de cilindri din aluminiu cu opt valve și un singur arbore cu came pe partea superioară a blocului motor. Toate aceste lucruri făcând din acest motor unul fiabil și destul de simplu.

4.    BMW M57 (1998-2008)

Unul dintre cele mai fiabile motoare de la BMW, M57 cu 6 cilindri în linie a fost montat atât pe modelele BMW, cât și pe Land Rover. Puterea acestor motoare variază de la 201 la 286 CP și au fost prezente pe majoritatea modelelor BMW de la a 3-a până la a 7-a serie: E39, E46, E90, E60, E83, E70. Aceste motoare au fost capabile să atingă chiar și 500.000 km fără probleme majore.

5.    3.0 V6 TDI

Un motor proiectat de la zero, neavând nimic familiar cu modelul de 2.5 V6 TDI. 3.0 V6 TDI oferă performanțe foarte bune și consumă combustibil mult mai puțin decât modelul 2.5 TDI. Motorul este construit în jurul blocului de cilindri, care are un unghi de 90° V și este fabricat din fier de grafit compactat numit CGI-450.

Tehnologia de injecție de combustibil este Common Rail, având injector cu șapte găuri controlate cu piezo. Toate motoarele sunt echipate cu un sistem de recirculare a gazelor de eșapament răcite cu apă, catalizator și filtru de particule diesel pentru emisii reduse de gaze de eșapament.

Toate aceste lucruri fac din motorul de 3.0 V6 TDI un motor excepțional care a fost montat pe modelele:

  • Audi B7 A4;
  • Audi B8 A4;
  • Audi Q7;
  • Audi C6 A6;
  • Audi D3 A8;
  • Porsche Cayenne;
  • Volkswagen Touareg;
  • Volkswagen Phaeton.

6.    Fiat 1.9 JTD (1997 – 2017)

1.9 JTD a fost primul motor diesel cu sistemul common rail care a fost produs vreodată. A fost montat pentru prima dată pe Afla Romeo 156 și a fost un motor foarte longeviv, fiind disponibil mulți ani de atunci.  Acest motor mai poate fi regăsit și pe:

  • Fiat;
  • Opel (CDTI);
  • Suzuki;
  • Cadillac;
  • Saab.

Cea mai recomandată versiune a acestui motor este cea de 120 CP cu 2 supape pe cilindru, deoarece este cea mai dinamică și economică dintre toate.

De-a lungul timpului, motorul de 1.9 JTD a fost modernizat prin creșterea cilindreei de la 1.910 cmc la 1.956 cmc.

7.    Honda 2.2 i-CDTI (2003-2018)

Cel mai fiabil motor diesel de la Honda, cu toate că această marcă nu era specializată pe construirea de motoare diesel, având un palmares mult mai mare pentru motoarele pe benzină, a fost un motor foarte reușit. A fost lansat prima dată pe Honda Accord, iar mai apoi a fost montat pe CR-V și pe Civic.

Prima versiune a acestui motor dezvolta 140 CP, iar ulterior a avut două evoluții: N22B cu 150 CP și N22B2 cu 180 CP.

Aceste motoare au făcut din Honda o mașină care și-a menținut foarte bine prețul de vânzare second-hand.

Acestea au fost doar șapte dintre cele mai fiabile motoare diesel fabricate vreodată. Cu siguranță există și alte motoare foarte fiabile care meritau să fie în această listă, însă am ales doar câteva dintre acestea.

Dacă ai ales deja unul dintre motoarele de mai sus, iată un ghid practic pentru întreținerea unui motor diesel.

Rămâne de văzut dacă motoarele diesel noi se vor ridica la performanțele deja stabilite de motoarele mai vechi, însă acestea au început să devină din ce în ce mai complicate din cauza restricțiilor impuse în legătură cu emisiile, iar acest fapt duce la multe probleme  provocate de sistemele anti-poluare montate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.