Vrei să fii cât mai productiv la birou? Dacă răspunsul este „DA”, atunci acest articol este perfect pentru tine. Productivitatea este esențială la locul de muncă pentru a face diferența între succes și eșec pe plan profesional.
Există o mulțime de lucruri care te pot distrage și-ți pot distruge productivitatea, fie că lucrezi de la birou sau de acasă. Însă, nu trebuie să-ți faci griji în această privință deoarece există numeroase metode simple care te pot ajuta să-ți crești productivitatea la birou.
Ce beneficii poți avea dacă ești mai productiv?
Numai lucruri benefice ți se pot întâmpla ție, dar și companiei în care lucrezi dacă devii mai productiv la locul de muncă. Iată câteva dintre acestea:
- Satisfacția personală – atunci când reușești să-ți îndeplinești sarcinile zilnice și să îți atingi obiectivele, te simți împlinit și motivat să continui să lucrezi.
- Finalizarea sarcinilor mai rapid și mai bine – acest lucru poate fi un beneficiu atât pentru tine, cât și pentru compania ta. Vei putea să finalizezi proiectele mai devreme, să livrezi mai repede produsele și serviciile și să ai timp mai mult pentru a te concentra asupra altor sarcini.
- Mai mult timp liber pentru tine și o eventuală creștere a salariului – dacă poți să-ți termini sarcinile mai rapid și mai bine, acest lucru poate duce la mai mult timp pentru tine și poate fi motivul pentru o creștere salarială sau primirea de bonusuri.
- Oportunități de avansare în carieră – dacă ești un angajat dedicat și productiv, șefii tăi vor fi mai predispuși să te promoveze într-o poziție mai bună.
- Mai mulți clienți, proiecte și venituri – dacă ești un antreprenor, creșterea productivității îți poate aduce mai multe proiecte, clienți și în cele din urmă, venituri, ajungând astfel la clișeul “timpul înseamnă bani”
7 metode prin care să-ți crești productivitatea la birou
1. Elimină distragerile
O metodă foarte bună pentru a crește productivitatea la birou este eliminarea sau minimizarea distragerilor. Acestea sunt sub diferite forme, cum ar fi conversațiile cu colegii la birou, apeluri, mesaje sau chiar amplasarea biroului într-un loc cu mai multă agitație.
Pentru a elimina distragerile poți să-ți creezi un mediu de lucru care să fie mai liniștit și prietenos pentru concentrare. De exemplu, poți face acest lucru prin folosirea căștilor care au funcția de anulare a zgomotului, oprirea notificărilor de pe telefon sau prin așezarea biroului într-un loc mult mai liniștit.
2. Evită sarcinile multiple
Este foarte tentant ca atunci când ai mai multe sarcini de îndeplinit, să le abordezi simultan. Acest lucru poate fi greșeala care distruge productivitatea. Este mult mai eficient să abordezi sarcinile pe rând, concentrându-te pe câte o singură sarcină și apoi să treci la următoarea. Astfel, îți vei concentra toată atenția și energia asupra unei singure sarcini și îți vei maximiza productivitatea.
3. Ia pauze regulate
Pentru a-ți menține nivelul de productivitate este foarte important să iei pauze regulate pe parcursul zilei de muncă. Acest lucru te poate ajuta să eviți oboseala mintală. Conform studiilor, luarea de pauze poate îmbunătăți creativitatea, concentrarea și performanța la locul de muncă. Îți poți face o listă cu diverse activități relaxante și reconfortante pe care să le faci în timpul pauzelor, spre exemplu, cititul unei cărți, plimbarea în aer liber sau meditația.
Organizează-ți programul astfel încât să-ți poți permite pauze regulate pe tot parcursul zilei, astfel încât să rămâi productiv și concentrat pe parcursul întregii zile.
4. Stabilește sarcinile pentru ziua următoare
Stabilirea sarcinilor pentru ziua următoare de muncă poate fi o metodă eficientă pentru a crește productivitatea. În acest fel, vei fi mai organizat și vei știi exact ce trebuie să faci în următoarea zi.
Sfaturile de până acum, cât și sfaturile care vor urma în continuare, le poți folosi împreună cu alte modalități de a deveni mai productiv în general, nu numai la birou, astfel încât să-ți poți duce la capăt sarcinile de zi cu zi.
5. Fii organizat
Organizarea este foarte importantă pentru a fi productiv, mai ales în spațiul de lucru. Atunci când ai un birou organizat și curat, vei găsi mult mai repede documentele și instrumentele necesare pentru a-ți finaliza sarcinile. Un mod bun de organizare a documentelor și lucrurilor din spațiul de lucru, este să-ți creezi un sistem de dosare și să etichetezi fiecare document în mod corespunzător.
De asemenea, acest tip de organizare în documente și fișiere o poți face și în computerul de la birou. Organizează fiecare fișier în foldere pentru a-ți fi mult mai ușor să le găsești atunci când le cauți și pentru a avea un spațiu de lucru curat.
6. Evită mesele lungi
Mesele lungi și copioase pot provoca somnolență și scăderea nivelului de energie, reducând productivitatea ta la birou. În locul meselor lungi, poți opta pentru mici gustări de mai multe ori pe zi pentru a-ți menține nivelul de energie și să te asiguri că nu ți se face somn. De asemenea, alege alimentele sănătoase și nutritive, care îți vor oferi energie necesară pentru a-ți finaliza sarcinile cu succes.
7. Prioritizează sarcinile
O zi de muncă întotdeauna va avea atât sarcini ușoare, cât și sarcini mai grele și mult mai importante. O metodă eficientă pentru creșterea productivității la birou este să prioritizezi sarcinile în funcție de importanță și urgență. În loc să începi cu sarcinile mai ușoare și mai plăcute, mai bine alegi să începi cu sarcinile mai importante și mai dificile. Acest lucru te va ajuta să-ți concentrezi atenția și energia pe care le ai în prima parte a zilei asupra sarcinilor cu adevărat importante, înainte de a trece la cele mai ușoare.
Așadar, creșterea productivității la birou poate fi o provocare pentru oricine. Cu toate acestea, aplicarea acestor 7 metode simple poate face o diferență semnificativă în calitatea și productivitatea muncii tale. Cu toate acestea, găsirea celor mai bune metode care te pot ajuta la îmbunătățirea productivității poate dura un timp, dar dacă reușești să găsești ceea ce funcționează pentru tine, te vei putea bucura de toate beneficiile productivității.