Acasă Sanatate 5 sfaturi pentru a slăbi sănătos

5 sfaturi pentru a slăbi sănătos

297
0
5-sfaturi-pentru-a-slabi-sanatos

Pentru a menține  o bună sănătate a corpului trebuie să ai o greutate normală. Excesul ponderal este cauza a numeroase afecțiuni, de la cele metabolice și până la cardiovasculare.  Mai mult decât atât, toate tipurile de cancer sunt asociate cu excesul ponderal. Obezitatea poate produce chiar și afecțiuni ale articulațiilor sau probleme de fertilitate.

Multe persoane au devenit conștiente de problemele care pot apărea din cauza greutății, însă le este din ce în ce mai greu să slăbească chiar și câteva kilograme.

Există numeroase diete și diverse programe de slăbit care promit o scădere în greutate rapidă și ușoară. Cu toate acestea, s-a dovedit că baza unei pierderi în greutate de succes este o dietă sănătoasă, controlată în calorii și combinată cu un stil de viață activ.

Pentru a obține pierderea în greutate mult dorită nu trebuie să ne gândim la o anume “dietă”, ci la un stil de viață sportiv cu modele de alimentație sănătoasă.

Ce înseamnă să slăbești sănătos?

Slăbitul sănătos ține de ritmul în care slăbești un anumit număr de kilograme. Pierderea în greutate trebuie să fie un proces sănătos. Acest proces trebuie să fie unul lent, iar dieta pe care o folosești trebuie să-ți asigure necesarul optim de nutrienți.

Un exemplu de dietă pe care o poți folosi pentru a slăbi sănătos este Dieta Rina. Această dietă se bazează pe principiul alternării zilnice a grupelor de alimente și promovează consumul moderat de carbohidrați, proteine, fructe și legume. Iată un ghid de slăbit cu Dieta Rina!

Specialiștii consideră că este sănătos pentru corpul tău să pierzi în jur de 0,5-1 kg pe săptămână. Persoanele care suferă de obezitate vor pierde chiar mai multe kilograme în același interval de timp.

Procesul de slăbire nu trebuie să fie unul rapid, deoarece există riscul să apară alte probleme. Pierderea rapidă a multor kilograme poate să încetinească metabolismul. Poți ajunge să ai carențe de nutrienți prin eliminarea grăsimii și a masei musculare.

Pierderea în greutate, după cum am spus și mai sus, trebuie să fie lentă, să nu dezechilibreze organismul, deoarece există riscul să dezvolți alte probleme de sănătate.

Un factor important pentru o slăbire sănătoasă sunt exercițiile fizice. Acestea fac parte dintr-un stil de viață sănătos, deoarece contribuie la arderea caloriilor.

5 sfaturi pentru a slăbi sănătos

1.     Fii o persoană activă

Mișcarea este foarte importantă atât pentru persoanele care vor să-și mențină greutatea, dar mai ales pentru ce-i care vor să slăbească. Un stil de viață sănătos are în componența sa sportul.

Sportul ne poate ajuta să menținem tonusul fizic și psihic, reglează tranzitul intestinal, elimină toxinele din corp și ne ajută să menținem sănătatea cardiovasculară.

Exercițiile fizice pentru slăbit se pot face acasă sau la sală, urmând un program de antrenament pentru începători. Se recomandă 30 de minute de mișcare în fiecare zi, iar antrenamentele mai intense de 3 ori pe săptămână.

2.     Mănâncă mese regulate

Arderea caloriilor se poate întămpla într-un ritm mai rapid atunci când mănânci la ore regulate. De asemenea, tentația de a mânca alimente bogate în zahăr și grăsimi scade.

3.     Nu te înfometa

A nu mânca nimic pe timpul zilei cu ideea că vei slăbi este o mare greșeală. Acest lucru poate duce la înfometare seara, devorând tot ce găsești în frigider.

Un plan cu 3 mese pe zi la intervale de timp regulate este o idee mult mai bună pentru o dietă sănătoasă.  Micul-dejun poate fi pe la orele 08:00-09:00, prânzul pe la ora 13:00, iar cina nu mai târziu de ora 20:00.

De reținut că masa cea mai copioasă și mai consitentă caloric trebuie să fie în prima parte a zilei. Seara corpul are nevoie de mâncare mai ușoară pentru a nu depune peste noapte sub formă de grăsime.

4.     Consumă alimente bogate în fibre

Consumând alimente bogate în fibre, te pot face să te simți mai sătul. Acest lucru fiind perfect pentru a te ajuta să scazi în greutate. Fibrele se găsesc în alimente din plante, cum ar fi legumele și fructele, paste, fasole, mazăre, linte sau pâinea integrală.

5.     Redu zahărul și carbohidrații rafinați

O bună modalitate care te poate ajuta în lupta cu kilogramele în plus este să reduci alimentele cu zahăr, amidon sau carbohidrați.

Carbohidrații și carbohidrații rafinați pot fi înlocuiți cu cerealele integrale. Când faci acest lucru, foamea scade, ajungând în cele din urmă să mănânci mai puțin. Mai mult decât atât, pentru energie corpul tău va folosi arderea grăsimilor deja stocate, în loc de carbohidrați.

Carbohidrații rafinați sunt acele alimente puternic procesate care nu mai conțin fibre sau alți nutrienți. De exemplu, pâinea, pastele sau orezul alb.

De asemenea, consumul de zahăr este puternic asociat cu obezitatea, chiar și atunci când zahărul este consumat în băuturi, mai degrabă decât în mâncare. Astfel, reducerea consumului de zahăr poate juca un rol crucial în menținerea unei greutăți sănătoase și prevenirea apariției unor afecțiuni precum diabetul de tip 2 și bolile cardiovasculare.

Beneficiile scăderii în greutate asupra organismului

Scăderea în greutate, chiar și cu câteva kilograme poate aduce numeroase beneficii.

1.     Vei căpăta o respirație mai bună

Kilogramele în plus sunt cauza unei respirații grele. Greutatea excesivă adaugă presiune asupra sistemului respirator și a glandelor suprarenale, acest lucru poate agrava nasul înfundat, strănutul sau lăcrimarea ochilor, care sunt semne ale alergiilor. De asemenea, persoanele care suferă de astm și au o greutate peste limită trebuie să fie mult mai precaute.

2.     Somn mai odihnitor

Se știe deja că multe persoane supraponderale au probleme cu somnul. Acest lucru se întâmplă de cele mai multe ori din cauza apneei în somn. Pierderea în greutate poate ameliora aceste probleme de respirație.

3.     Scade tensiunea și nivelul colesterolului

Slăbitul poate ajuta la reducerea problemelor de sănătate apărute în urma acumulării kilogramelor în plus. Printre aceste probleme se enumeră și tensiunea arterială și colesterolul mărit. În plus, pierderea în greutate ajută la o mai bună gestionare a diabetului și scade riscul de boli cardiovasculare.

4.     Reducerea riscului de cancer

După cum am spus, excesul ponderal este una dintre cauzele diferitelor tipuri de cancer. Cercetătorii au descoperit că inflamații cauzate de excesul ponderal pot provoca mutații la nivelul ADN-ului și favorizează apariția și dezvoltarea celulelor canceroase.

5.     Un beneficiu pentru viața ta sexuală

Pofta de sex este foarte strâns legată de indicele de masă corporală. Cu cât acest indice scade, cu atât pofta ta de sex crește. Acest lucru este datorat de creșterea nivelului de testosteron, ca urmare a arderii grăsimilor.

Conform studiilor, bărbații care au o greutate mai mare și au o vârstă medie au un nivel de testosteron la fel de scăzut ca în cazul vârstnicilor.

Așadar, sper ca ai destule motive și te-ai convins ce beneficii îți poate aduce pierderea în greutate, iar pentru a te ajuta în acest proces, folosește-te cu încredere de sfaturile de mai sus. Cu aceste sfaturi, o dietă sănătoasă și un program de exerciții fizice vei face din procesul de slăbire unul ușor și destul de rapid.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.