Acasă Auto Cum se întreține corect un motor diesel

Cum se întreține corect un motor diesel

1290
0
intretinere-motor-diesel

Întreținerea unui motor diesel poate fi mai costisitoare decât cea a unui motor pe benzină, însă “investiția” intr-o mașină cu motor diesel poate avea multe beneficii, cum ar fi o economie considerabilă de combustibil.

Un motor diesel este mult mai complex decât un motor pe benzină, existând multe lucruri pe care trebuie să le știi înainte de a pleca într-o călătorie.

Un motor diesel are un cuplu mai mare decât motoarele pe benzină. Asta înseamnă că acestea pot să producă mai multă putere la turații mai mici. Pe de altă parte motoarele diesel nu sunt foarte bune pentru a produce viteză foarte rapid.

Mai jos aveți câteva sfaturi practice prin care puteți întreține un motor diesel corect, diminuând riscurile de apariție a unor probleme majore.

1.     Schimbă la timp uleiul

Uleiul este foarte important pentru un motor. Prin schimbarea uleiului la intervalele recomandate de producător vei evita multe probleme care pot apărea la nivelul motorului.  Amânarea schimbului de ulei va duce la pierderea vâscozității acestuia, pierzându-și calitățile de lubrifiere și protecție ale componentelor motorului.

Se recomandă ca uleiul să fie schimbat la un interval de 10.000-15.000 km, în funcție de regimul de utilizare sau de recomandările producătorului.

2.     Curățarea și întreținerea filtrului de particule

Filtrul de particule sau DPF-ul este acea componentă care are rolul de a colecta particulele de funingine din gazele de evacuare pentru a reduce poluarea. Pentru a-i menține performanțele și a avea o lungă durată de viață, acesta trebuie curățat ca orice alt filtru al mașinii.

Procedeul de curățare al DPF-ului poartă denumirea de regenerare. Acest proces constă în arderea la temperaturi înalte a funinginii colectate în filtru .

Exită două tipuri de regenerări:

Regenerarea pasivă

La un anumit grad de încărcare al filtrului de particule, se va ridica temperatura în evacuare pentru arderea funinginii și reducerea acesteia la nivelul de cenușă. Acest lucru va funcționa cel mai bine atunci când conduceți cu viteze mai mari, temperatura devenind suficient de mare pentru a arde funinginea.

Regenerarea activă

Dacă mașina nu atinge frecvent viteze mai mari, iar filtrul de particule este peste măsură încărcat, motorul poate arde combustibil suplimentar pentru a ridica temperatura chiar și la viteze mici, obținând același rezultat ca cel de mai sus.

Se recomandă ca pe timpul regenerării să nu opriți motorul mașinii. Conduceți cu o viteză de 70-80 km/h la o turație de aproximativ 2400 RPM.

Indiferența față de filtrul de particule vă poate costa foarte scump, fiind una dintre cele mai scumpe piese ale mașinii. Prețurile pentru un DPF nou pot ajunge chiar și până la 10.000 RON.

3.     Alimentați cu combustibilul potrivit

Utilizarea combustibilului potrivit este foarte importantă pentru un motor diesel. Folosirea unui combustibil de slabă calitate poate deteriora pompa de combustibil sau și mai rău, întreg motorul.  De asemenea, nu utilizați niciodată benzina într-un motor diesel.

Alege să alimentezi în stații de combustil cunoscute și nu de la alte surse.

4.     Verificarea filtrului de aer

Pentru funcționarea optimă a motorului și a turbinei nu trebuie să uiți de filtrul de aer. Acesta are rolul de a filtra aerul care intră în motor și turbină. Nu trebuie neglijat deoarece orice mică mizerie care intră în sistem poate aduce defecțiuni grave.

Filtrul de aer nu trebuie să fie prea murdar, acest lucru poate provoca funcționarea incorectă a motorului. Se recomandă schimbarea filtrului de aer odată cu schimbarea uleiului și celorlalte filtre sau la maxim 20.000 km.

5.     Schimbarea la timp a filtrului de combustibil

Misiunea filtrului de combustibil este de a capta impuritățile care se pot afla în motorină și în rezervorul de combustibil înainte ca motorina să ajungă la pompă. Nu există nici un termen stabilit pentru schimbarea filtrului, deoarece acest lucru diferă în funcție de regimul de condus și de locul de unde alimentezi.

Îți vei da seama atunci când trebuie să schimbi filtru de combustibil deoarece motorul nu va mai trage cum ar trebui, poate crește consumul de combustibil și pot apărea sunete din zona pompei.

Se recomandă totuși schimbarea filtrului odată cu schimbarea tuturor filtrelor și a uleiului la mentenanța anuală sau cel mult la doua schimburi de ulei.

Așadar, acestea au fost principalele lucruri de care trebuie să ții cont pentru întreținerea unei mașini cu motor diesel. Un motor ca acesta poate necesita o întreținere puțin mai costisitoare decât un motor pe benzină, dar poate aduce și satisfacții. De asemenea, o mașină necesită întreținere și în sezonul rece, iar pentru asta ți-am pregătit un nou subiect în care să afli cum să întreții mașina pe timp de iarnă.

Ținând cont de aceste sfaturi și respectând indicațiile prezente în cartea tehnică, durata de viață a mașinii va fi una îndelungată și lipsită de neplăceri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.