Acasă Auto Schimbul de Ulei: La Câți KM Trebuie Schimbat Uleiul Mașinii?

Schimbul de Ulei: La Câți KM Trebuie Schimbat Uleiul Mașinii?

601
0
la-cati-km-se-schimba-uleiul

Motoarele mașinilor noastre au nevoie de ulei pentru a funcționa, acest fapt duce la una dintre cel mai des intâlnite întrebări ale șoferilor. La câți kilometri se schimbă uleiul autovehiculelor?

Schimbul de ulei este una dintre cele mai importante operațiuni pentru întreținerea motorului. Acest fluid a fost conceput pentru a lubrifia componentele motorului, a răci, a curăța și a reduce frecarea dintre piese.

Când trebuie să schimbi uleiul?

O mentenanță corectă a autovehiculului are pe lista și schimbul de ulei. Este indicat ca uleiul să se schimbe la un interval de 10.000 – 15.000 km, în funcție de regimul de utilizare sau de recomandările producătorului. Acest interval poate fi diferit în funcție de obiceiurile de condus, drumurile pe care se circulă și condițiile severe la care este supus autovehiculul.

Condusul autovehiculului în condiții extreme poate duce la un consum ridicat de ulei sau la creșterea anormală a temperaturii acestuia. Câteva exemple de condiții extreme de condus:

  • Conducerea pe distanțe scurte la temperaturi scăzute;
  • Tractarea unei remorci sau a unei rulote;
  • Exploatarea motorului la viteze mari;
  • Conducerea autovehiculului la temperaturi de peste +40 °C (+104 °F) sau sub -30 °C (-22 °F).

Ce se întâmplă dacă nu schimbi la timp uleiul de motor?

Daca amâni schimbarea uleiului, acesta își va pierde din vâscozitate, va deveni din ce in ce mai subțire, pierzându-și calitățile de lubrifiere și protecție ale componentelor. Vor apărea problemele la nivelul motorului, iar acesta se va supraîncălzi.

Motorul nu va mai funcționa efficient și nu va mai avea o lubrifiere corespunzătoare.

Semne care ne spun că uleiul trebuie schimbat

Nu trebuie să ne bazăm doar pe kilometraj ca indicator principal al momentului în care trebuie să schimbăm uleiul mașinilor noastre. Există câțiva factori de care trebuie să ținem cont, vârsta mașinii, modul în care este condusă și calitatea uleiului.

În timp, fluidul se descompune și prezintă dificultăți în îndeplinirea sarcinilor sale. Odată ce acest lucru începe să se întâmple, mașina va prezenta cel puțin unul dintre următoarele semne:

  1. Ulei înnegrit sau murdar – uleiul este ușor translucid și are culoarea chihlimbarului. Pe măsură ce este folosit, se umple cu particule colectate din motor și se întunecă la culoare.
  2. Motorul poate scoate zgomote ciudate – dacă uleiul dvs. nu își face treaba corect, zgomotul motorului va crește. În cazurile severe, este posibil să auziți chiar bătăi sau zgomote care indică că motorul se rupe puțin câte puțin din cauza lipsei de lubrifiere.
  3. Aprinderea martorului de bord “canistră” – acest martor se va aprinde atunci când nu există suficient ulei în motor. Puteți verifica nivelul acestuia folosind joja.
  4. Fumul de pe țeava de evacuare – nu ar trebui să aibă nicio culoare atunci când este degajat în atmosferă.
  5. Mirosul de ulei din interiorul mașinii – acest fapt poate semnifica o scurgere de ulei.

Ce tip de ulei să folosesc?

Uleiul pe care trebuie să-l folosim la mașinile noastre trebuie să aibă gradul de vâscozitate recomandat de producător. Pentru a afla ce tip de ulei este necesar, putem consulta manualul de utilizare al autovehiculului.

Vâscozitatea este capacitatea uleiului de a curge la diferite temperaturi. Cele mai comune două vâscozități sunt SAE 5W-30 și SAE 10W-30, iar la mașinile mai moderne cel mai des întalnit ulei este SAE 0W-30. Cu cât numărul este mai mic, cu atât uleiul este mai subțire.

Așadar, schimbarea uleiului la timp este foarte importantă pentru mașinile noastre. A avea nivelul și calitatea corectă a uleiului va preveni uzura excesivă a motorului, rezultând în cele din urmă la mai puține reparații.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.