Acasă Sanatate Turmeric: top beneficii și proprietăți

Turmeric: top beneficii și proprietăți

235
0
turmeric-top-beneficii-si-proprietati

Turmericul este destul de cunoscut ca fiind un condiment popular în întreaga lume, având o culoare intensă și o aromă aparte. Dar mai mult decât atât, turmericul are foarte multe proprietăți și beneficii asupra sănătății.

Turmericul a fost utilizat de-a lungul istoriei în medicină pentru a trata o gamă largă de afecțiuni, cercetările moderne confirmând mai multe dintre aceste beneficii.

Așadar, în prezentul articol te invităm să descoperi împreună cu noi cele mai importante beneficii și proprietăți ale turmericului, dar și modul de consum al acestuia. Iată cum acest condiment minunat te poate ajuta să-ți menții vitalitatea și sănătatea!

Informații nutriționale

Iată ce conțin aproximativ 100 g de turmeric:

  • Calorii: 354;
  • Grăsimi: 9,9 g;
  • Sodiu: 38 mg;
  • Carbohidrați: 64,9 g;
  • Fibre: 21 g;
  • Calciu: 183 mg;
  • Fier: 55 mg;
  • Magneziu: 208 mg;
  • Potasiu: 2.525 mg;
  • Zaharuri: 3,2 g;
  • Proteine: 7,8 g;
  • Vitamina C: 25,9 mg.

Ce este curcuma?

În beneficiile pe care o să le prezentăm mai jos, vei tot auzi cuvântul “curcumina”. Ei bine, curcuma este de fapt rădăcina plantei Curcuma Ionga, cunoscută și sub numele de turmeric. Curcumină este un compus bioactiv care se găsește în turmeric și este responsabil pentru multe dintre beneficiile sale pentru sănătate.

Turmericul este deseori utilizat ca ingredient în bucătăriile asiatice pentru a da culoare și aromă mâncărurilor și poate fi achiziționat sub formă de pudră sau supliment alimentar.

Beneficii și proprietăți ale turmericului

1.     Este un antioxidant natural

Turmericul este cunoscut ca fiind un puternic antioxidant natural. Aceștia sunt acele molecule care protejează organismul de daunele provocate de radicalii liberi, care sunt molecule reactive și instabile ce pot dăuna celulelor și ADN-ului.

În general, radicalii liberi sunt produși în timpul metabolismului și expunerii la toxine și poluanți, iar nivelul acestora poate fi influențat și de stresul oxidativ.

În această poveste își face apariția turmericul, care conține curcumină, demonstrată deja că poate proteja celulele împotriva stresului oxidativ și poate reduce riscul de apariție a bolilor cronice asociate cu stresul oxidativ.

De asemenea, pentru și mai mult ajutor în lupta cu radicalii liberi, iată o listă cu alimente care conțin antioxidanți.

2.     Sprijină sănătatea cardiovasculară

Turmericul are capacitatea de a reduce inflamația, ceea ce poate avea un efect benefic împotriva dezvoltării bolilor de inimă. Conform cercetărilor, curcumina din turmeric are capacitatea de a reduce nivelul susbtanțelor inflamatoare care sunt implicate în dezvoltarea bolilor de inimă.

Pe de altă parte, turmericul poate ajuta la scăderea colesterolului rău (LDL) și trigliceride din sânge, acestea fiind factori de risc importanți pentru bolile cardiovasculare.

3.     Reglează nivelul de zahăr din sânge

Nivelul zahărului din sânge poate fi reglat cu ajutorul turmericului, acest lucru făcând din acest condiment unul benefic pentru persoanele cu diabet. Curcumina poate duce la o scădere semnificativă a nivelului de glucoză din sânge.

În plus, turmericul poate să ajute la îmbunătățirea sensibilității la insulină, ceea ce poate contribui la controlul zahărului din sânge.

Persoanele cu rezistență la insulină au nevoie de mai multă insulină pentru a transporta glucoza, ceea ce poate duce la niveluri ridicate de insulină în sânge și la creșterea riscului de diabet. Astfel, curcumina din turmeric te va ajuta să-ți îmbunătățești sensibilitatea la insulină și să reduci nivelul acesteia din sânge.

4.     Îmbunătățește sănătatea creierului

Datorită proprietăților sale antiinflamatorii și antioxidante, turmericul poate aduce beneficii sănătății creierului.  Aceste proprietăți pot ajuta la protejarea celulelor creierului de daunele provocate de radicalii liberi și inflamație, care pot contribui la dezvoltarea bolilor neurodegenerative precum Parkinson sau Alzheimer.

De asemenea, curcumina din turmeric a fost asociată deseori cu capacitatea de a îmbunătăți funcția cognitivă și starea de spirit. Conform unelor cercetări curcumina poate crește nivelurile de neurotransmițători, cum ar fi dopamina și serotonină, care sunt implicate în reglarea stării de spirit.

5.     Îmbunătățește sistemul digestiv

Turmericul poate ajuta la reducerea inflamației și disconfortului abdominal, îmbunătățind astfel sănătatea sistemului digestiv. Curcumina reduce inflamația în tractul digestiv, reduce și ameliorează simptomele sindromului de intestin iritabil, cum ar fi constipația, balonarea sau diareea.

Mai mult decât atât, turmericul poate să protejeze intestinul subțire și mucoasa stomacului de leziuni provocate de infecții.

Cu toate acestea, este indicat să discuți cu medicul înainte de a-ți administra un supliment cu turmeric, mai ales dacă urmezi un tratament pentru probleme digestive.

6.     Beneficii pentru piele

Curcumina din turmeric are beneficii importante și pentru pielea ta, eliminând inflamația și roșeața acesteia, precum și diminuarea acneei sau petelor. În plus, turmericul poate crește producția de colagen, îmbunătățind astfel textura pielii. Colagenul menține fermitatea și elasticitatea pielii.

De asemenea, turmericul poate ajuta pielea să nu mai îmbătrânească atât de rapid datorită proprietăților sale antioxidante, care protejează pielea împotriva daunelor radicalilor liberi.

Pentru a beneficia de proprietățile turmericului pentru piele, poți utiliza diferite măști cu conținut de turmeric pentru a-ți menține pielea sănătoasă și catifelată.

7.     Poate ajuta în prevenirea cancerului

Turmericul poate ajuta la protejarea celulelor sănătoase din organism de daunele provocate de radicalii liberi și poate stimula sistemul imunitar pentru a combate mai eficient celulele canceroase. De asemenea, curcumina din turmeric poate să inhibe creșterea și dezvoltarea celulelor canceroase, reducând astfel formarea tumorilor.

Modul de utilizare al turmericului

Turmericul poate fi utilizat în moduri variante, în funcție de scopul utilizării acestuia. În bucătărie turmericul este adesea utilizat în mâncăruri asiatice, cum ar fi orezul cu turmeric. Pudra de turmeric poate fi adăugată în diverse mâncăruri, cum ar fi supe, tocănițe sau alte preparate pentru a le da un gust picant.

În medicină, turmericul este utilizat ca și supliment alimentar și poate fi administrat sub formă de pulbere, capsule sau pastile normale. Doza recomandată de turmeric variază în funcție de vârstă, dar și de afecțiunea tratată și de recomandările unui medic specialist. În plus, turmericul poate fi utilizat în medicină și în uz extern, cum ar fi pe piele pentru tratarea afecțiunilor dermatologice, cum ar fi acneea sau eczema.

Așadar, această rădăcină minunată aduce o mulțime de beneficii pentru sănătate și frumusețe datorită în mare parte curcuminei, care are proprietățile antiinflamatorii și antioxidante care fac din turmeric un ingredient puternic împotriva bolilor.

Este important de amintit că turmericul, atunci când îl administrezi sub formă de supliment, trebuie consumat în cantitățile recomandate de către un specialist.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.