Acasă Lifestyle 7 motive pentru care merită să te apuci de meditație

7 motive pentru care merită să te apuci de meditație

240
0
7-motive-pentru-care-merita-sa-meditezi

Meditația a devenit foarte întâlnită în rândul multor persoane, deoarece este una dintre cele mai eficiente metode de a-ți îmbunătăți sănătatea mentală, dar și fizică. Dacă ai îndoieli împotriva beneficiilor aduse de meditație, ar trebui să răspunzi cât se poate de sincer la următoarele întrebări:

Te simți anxios și stresat zi de zi? Te confrunți cu probleme de concentrare acasă sau la locul de muncă? Simți că nu ai energie și ai o stare de oboseală continuă? În cazul în care “DA” a fost răspunsul la aceste întrebări, înseamnă că meditația este soluția potrivită pentru tine.

Trăim în niște vremuri tulburi în care agitația și distragerile sunt la orice pas, iar meditația poate fi un instrument foarte bun pentru a-ți îmbunătăți atenția, concentrarea și starea de spirit.

Hai să descoperim împreună cele 7 motive pentru care merită să te apuci de meditație.

1.    Vei scăpa de stresul acumulat

Stresul este un lucru inevitabil în viețile noastre. Sunt o multitudine de factori care ne stresează, atât acasă, dar mai ales la locul de muncă. Prea mult stres acumulat poate fi dăunător pentru sănătatea noastră, așa că în această ecuație intră meditația, care poate reduce nivelul de hormoni ai stresului (cortizol) din sânge.

De asemenea, studiile arată că meditația poate crește producția de dopamină și serotonină, acei neurotransmițători care au rolul în reglarea stării de spirit.

Meditând regulat vei învăța să te concentrezi pe prezent și să te relaxezi, acest lucru permițându-ți să scapi de stresul acumulat într-o zi sau într-o perioadă mai dificilă din viața ta.

Dacă vrei să citești mai multe informații despre stres, îți recomandăm să citești articolul nostru separat despre această problemă. Aici detaliem pe larg ce este stresul, cauzele și ce efecte poate avea asupra organismului.

2.    Îți aduce mai multă energie

Un alt motiv pentru a medita este că această tehnică este foarte eficientă pentru a-ți crește energia și a-ți îmbunătăți starea de spirit. Conform studiilor, meditația ajută la reglarea unui ciclu optim de somn, ajutându-te să ai un somn mult mai odihnitor, astfel ziua următoare vei fi mult mai energic și vei avea o stare bună de spirit.

3.    Autoconștientizare

Meditația te poate face mai conștient de sine și te poate ajuta să te dezvolți personal. Prin concentrarea asupra propriilor gânduri și emoții, te vei cunoaște mai bine și vei înțelege cum funcționează mintea ta, ajutându-te să devii cel mai bun sine.

Există peste 60.000 de gânduri care îți trec prin minte în fiecare zi și nici măcar nu ești conștient de ele.  Prin meditație primești o claritate mult mai amplă asupra gândurilor și a dorințelor tale. Cu cât petreci mai mult timp meditând, cu atât devii mult mai conștient de sine.

A te cunoaște pe tine însuți poate fi un punct de plecare pentru a face schimbări pozitive în viața ta.

4.    Îmbunătățește sănătatea

Un impact pozitiv pe care-l are meditația este că te poate ajuta la menținerea unei vieți sănătoase. Pe lângă problemele de sănătate care pot apărea din cauza stresului și anxietății, meditația are efecte pozitive asupra sănătății fizice prin îmbunătățirea sistemului imunitar, reducerea durerii și a tensiunii arteriale.

Prin includerea meditației în rutina ta zilnică, te poți bucura zilnic de efectele benefice ale meditației asupra sănătății tale.

5.    Ajută la combaterea dependețelor

Meditația este și un tratament împotriva dependențelor de tutun, alcool, droguri sau orice altă dependență mai puțin dăunătoare. Prin meditație poți căpăta o disciplină mentală care te poate ajuta să scapi de dependențe. Aceasta poate ajuta la reducerea poftelor și comportamentelor negative precum consumul de alcool, prin creșterea conștientizării și a autocontrolului.

De asemenea, este cunoscut că meditația poate ajuta la reglarea stărilor de spirit și a emoțiilor, ceea ce poate duce la o reducere a consumului de substanțe exterioare.

Practicarea regulată a meditației este un tratament sănătos în tratarea diferitelor dependențe prin care îți poți găsi liniștea interioară.

6.    Poate fi o sursă de insiprație

Prin meditație, mintea devine mai concentrată și mai calmă, ceea ce poate duce la o claritate mentală și emoțională și poate deschide calea spre noi idei creative. Majoritatea persoanelor folosesc un procent foarte mic din creier, acest procent fiind controlabil de sinele nostru fizic, iar procentajul cel mai mare din creier rezidă în subconștient. Ideile cele mai mărețe vin din acea parte a creierului pe care rar o putem folosi, de acolo vine de fapt inspirația.

Prin meditație putem să avem un control mult mai bun al subconștientului nostru, astfel putem avea acces la noi idei creative și soluții îndrăznețe la diferite probleme la care nu ne-am fi putut gândi vreodată că zac în interiorul nostru.

Așadar, conectarea la sursa ta interioară de insiprație și dezvoltarea unui stil de viață mai creativ va putea avea loc prin intermediul meditației.

7.    Reduce pierderile de memorie

Atenția și claritatea gândirii datorate meditației pot menține mintea tânără. Studiile au arătat că funcțiile cognitive, inclusiv memoria se pot menține ca la prima tinerețe cu ajutorul meditației. Aceasta ajută la întărirea conexiunilor din creier și la stimularea neuroplasticității, ajutând la prevenirea pierderii de memorie asociate cu înaintarea în vârstă.

De asemenea, practicarea meditației poate fi un mod de a te relaxa și de a te detașa de stres, ceea ce poate duce la o mai bună capacitate de reținere.

Cum introduci meditația în rutina ta zilnică?

Nu este deloc greu să introduci meditația în rutina ta zilnică. Meditația este un lucru ușor și accesibil, se poate face din orice loc dorești și nu costă nimic. Iată cele mai eficiente metode de a medita!

Un prim pas este să determini un moment și loc confortabil pentru a medita și să stabilești un scop clar pentru meditație, acesta poate fi de exemplu îmbunătățirea concentrației sau reducerea nivelului de stres care s-a tot acumulat în urma unei perioade mai dificile din viața ta. Poți începe în a medita câteva minute pe zi și să crești puțin câte puțin durata meditației în fiecare zi.

Este important de reținut că numai cu o practică regulată vei reuși să beneficiezi de toate efectele pozitive ale meditației. Aceste efecte nu le vei observa la primele 2-3 meditații. Fii blând cu tine însuți și nu te aștepta să fii un expert în meditație numai după câteva încercări.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.